Ferrari: těžce splnitelný sen každého z nás

Tato italská automobilová značka patří mezi naprostou špici v luxusu a výkonu na poli automobilového průmyslu. Firma se zaměřuje na výrobu sportovních vozů a vozů účastnících se automobilových závodů, od počátku především závodů Formule 1. Společnost Ferrari založil Enzo Ferrari, což byl bývalý automobilový závodník a dnes sídlí v italském městě Maranello. Od počátku byla automobilka součástí koncernu italské automobilové značky Fiat.
Typická červená barva
Naprosté počátky automobilky se začaly psát v roce 1929, když Enzo Ferrari založil v italské Modeně firmu Scuderia Ferrari, která byla určena na sponzoring amatérských automobilových závodníků, v té době neměl žádné ambice na výrobu silničních vozů. Ferrari se svojí společností pomáhal závodit mnoha jezdcům od společnosti Alfa Romeo, to trvalo až do roku 1938, v tomto roce byl oficiálně zaměstnán u společnosti Alfa romeo jako šéf závodního týmu. Ovšem už v roce 1940 Alfu Romeo z velké části převzala italská vláda a podnik se musel přeorientovat na zbrojní výrobu. Závodění bylo během války Alfě zakázáno a Enzo Ferrari se vrhnul na výrobu sportovního vozu ve své vlastní firmě a vyrobil první závodní prototyp Tipo 815. Tento model se představil v závodě Mille Miglia v roce 1940. V roce 1943 byla továrna Ferrari přemístěna do Maranella, kde sídlí dodnes. V roce 1948 byl vyroben první automobil určen k závodění, tento model se jmenoval 125 S a byl poháněn dvanáctiválcovým motorem. Je zvláštností, že Enzo Ferrari nerad stavěl a prodával vozy, ale pokud chtěl finančně udržovat svůj tým Scuderia, nic jiného mu nezbylo, nebyl obchodník ani továrník, byl celým srdcem závodník. Ovšem právě díky vášni pro závodění dokázal hnát své vozy ke větší a větší dokonalosti, neboť pro to měl vrozený cit.
Znak vozu
Často se také nelibě vyjadřoval o lidech, kteří si jeho automobily kupují kvůli prestiži, nikoli kvůli technickým a sportovním výkonům. Dodnes se u vozů Ferrari dbá především na kvalitu a vzhledem k ceně modelů těchto automobilů se množství prodaných kusů drží na minimu oproti jiným automobilkám, nicméně i přesto je společnost stále velmi výdělečná.